Voor boekhouders

U kent het wel, het einde van het kwartaal komt nabij, maar u heeft nog niet alle facturen van uw klanten gekregen om deze tijdig in hun boekhouding te verwerken.

Ook al zijn uw klanten er wel vroeg bij, de overhandiging van de facturen tussen u en uw klanten is een heuse karwei: alle papieren documenten moeten ingescand worden, daarna handmatig ingevoerd worden in de boekhouding, soms ontbreken er documenten waardoor de communicatie tussen u en uw klanten eindeloos lijkt, enz.

 

Dit is verleden tijd met BilltoBox. Een online omgeving of inbox waarin u als boekhouder alle facturen met uw klanten elektronisch uitwisselt. Tegelijkertijd kunnen uw klanten via dit platform hun boekhouding in real-time consulteren.

Gedaan met stapels papier op uw bureau! Kan u zich reeds inbeelden hoeveel tijd en budget u hiermee zult besparen?

Volg hieronder hoe u efficiënter aan de slag kan gaan met het platform:

  • Uw klant verzamelt alle facturen op het online platform. Bij het opladen van de facturen worden papieren of PDF-facturen direct omgezet naar het juiste elektronische E-FFF formaat (standaard aan het Europese UBL formaat) en voor 7 jaar veilig opgeslagen
  • Aangesloten grote leveranciers leveren direct facturen aan in de BilltoBox van uw klanten. De facturen worden via het ondernemingsnummer of IBAN afgeleverd in het platform van uw klant.
  • Ook op de baan kunnen uw klanten facturen opladen via de mobiele app.
  • Eenmaal afgeleverd worden deze onmiddellijk doorgezet naar de boekhouding.
  • Van uw kant, kan u de facturen raadplegen, corrigeren, valideren, weigeren, archiveren, exporteren,…
  • Indien nodig kan u via het platform direct communiceren met uw klanten.
  • Het design van het platform kan u omgezet worden naar uw eigen huisstijl

Wat kost BilltoBox mij?

Helemaal niets!

Overtuig uw klanten om het BilltoBox-platform te gebruiken voor alle documentuitwisseling met hun boekhouder. Er is een gratis versie van BilltoBox beschikbaar voor uw klanten waarbij zij al hun documenten op het BilltoBox-platform kunnen ontvangen. Mochten uw klanten ook willen genieten van een uitgaand archief en andere extra diensten op het platform kunnen ze een BilltoBox abonnement nemen naar keuze. De verschillende BilltoBox abonnementen zijn aangepast aan de noden en wensen van al uw klanten, ongeacht hun omvang en activiteiten. Vooraleer uw klant zich kan aanmelden op BilltoBox moet u als boekhouder eerst uw klant registreren via WheretoBill, het adresboek beheerd door het IAB. Hiervoor betaalt u een fee afhankelijk van het aantal klanten die BilltoBox gebruiken. Voor meer informatie, gelieve het contactformulier in te vullen.

Voor ondernemers

Is het verwerken van uw facturen nog steeds een grote uitdaging voor u? Slaagt u erin om al uw aankoop en verkoopfacturen bij te houden? En er een duidelijk overzicht van te krijgen?Indien u vandaag enorm veel tijd verliest en kosten maakt met de administratie van uw boekhouding, kunnen wij u een oplossing aanbieden. Wat als u uw huidige administratie kon omzetten in een digitaal archief?

 

Met BilltoBox kunt u uw facturen centraal elektronisch ontvangen, verzenden, verwerken in de boekhouding en archiveren. Het maakt niet uit of u zelfstandige bent of een KMO: voor iedereen is er een geschikte oplossing.

Volg hieronder hoe gemakkelijk u uw facturen kan aanmaken, bijhouden en verwerken en ontdek hoe efficiënt u te werk kan gaan:

  • Uw verzamelt al uw facturen op het online platform. Bij het opladen van de facturen worden papieren of PDF-facturen direct omgezet naar het juiste elektronische E-FFF formaat (standaard aan het Europese UBL formaat) en voor 7 jaar veilig opgeslagen.Hierdoor verdwijnt alle papieren document/factuuruitwisseling met uw boekhouder.
  • De aangesloten grote leveranciers (bijv. gas/water/elektriciteit leveranciers of banken) leveren direct uw facturen aan in uw BilltoBox-inbox.
  • De facturen worden via uw ondernemingsnummer of uw IBAN-nummer afgeleverd in het platform.
  • Ook indien u op de baan bent kan u uw facturen bijhouden via de mobiele app. Deze laat toe om uw aankoopfacturen in te scannen en te versturen naar uw BilltoBox-inbox.
  • Ook voor overige documenten (bijv. loonbrieven en bankafschriften) is er plaats op het platform.
  • Eenmaal afgeleverd op het platform, heeft uw boekhouder er toegang toe en wordt het nodige gedaan om de documenten te verwerken in de boekhouding. Hierdoor heeft u in real-time een overzicht op uw financiën zonder dat enige boekhoudkundige kennis vereist is.
  • Op het platform kan u uw facturen raadplegen, corrigeren, valideren, archiveren, exporteren,…
  • Indien nodig kan u via het platform direct communiceren met uw boekhouder.

Wat kost BilltoBox mij?

Het ontvangen van documenten en facturen op het BilltoBox-platform is geheel gratis.Indien u ook documenten wilt versturen en andere upgrades wenst, kan u een abonnement kiezen dat aan uw wensen is aangepast. Voor meer informatie, gelieve het contactformulier in te vullen.

About BilltoBox

Het BilltoBox platform is een uniek initiatief voor de economische beroepen in België en het resultaat van een partnership tussen IAB en UnifiedPost. BilltoBox is de commerciële brand van het Unified by invoicing initiatief van het IAB.

 

Het is een revolutionair platform dat een grote sprong voorwaarts is in de digitalisering van de sector. BilltoBox biedt de accountant en/of belastingconsulent belangrijke voordelen bij het ontvangen en verzenden van facturen van zijn klanten. Organisatorisch en administratief een grote stap vooruit in de digitalisering van het kantoor. Voor de ondernemer is het een eenvoudige tool om zijn facturen uit te wisselen met zijn klanten en leveranciers. Meteen zijn ze gedeeld met zijn boekhouder/accountant.

 

Elke ondernemer kan gebruik maken van BilltoBox mits registratie door zijn accountant op wheretobill.

Het platform is gebaseerd op de Belgische norm voor de elektronische factuur E-FFF (UBL met PDF). Dit formaat vormt de basis voor een automatische integratie.

Contacteer ons

  info@team.billtobox.be